Grønne kaffebønner: Naturligt slankeprodukt

Det er på ingen måder nemt at tabe sig. Derfor prøver rigtig mange mennesker at tilføje kosttilskud til deres diæt, heriblandt grønne kaffebønner, i håb om at gøre processen hurtigere. Disse bønner er blandt de mest populære kosttilskud i verden.

De grønne kaffebønner indeholder chlorogenisk syre – et stof, der siges at fremskynde vægttab.

Kaffeekstrakten er hurtigt blevet populær over hele verden. Helt tilbage i 2012 blev bønnerne anbefalet af den berømte, amerikanske sundhedsguru Dr. Oz.

Producenten siger at det er en af de reneste former for vægttabs piller. Deres piller indeholder uristet grønne kaffebønner der gør at kaffebønnerne stadig har deres effekt.

Lad os tage et nærmere kig på kaffebønnerne og finde ud af, hvorfor de er så gode og effektive som de er.

  • Øget fedtforbrænding
  • Øget stofskifte
  • Forbrænder sukker inden det bliver til fedt

Produktet: Grønne Kaffebønner

Du kan også læse om andre slankepiller her.

Vægttab Med Grøn Kaffe

Den nyeste sladder i ernæring verdenen er den seneste link mellem grønne kaffebønner og vægttab. En nylig undersøgelse viste, at overvægtige personer mistet en betydelig procentdel af deres kropsvægt i en kort tid, når de forbruges grøn kaffebønne kosttilskud på daglig basis. Lad os spilde bønnerne på dennespændende nye oplysninger.

Hvad er grønne kaffebønner?

Generelt set er grønne kaffebønner helt normale kaffebønner, der endnu ikke er blevet ristet. Normalt bliver kaffebønner ristet, før de sælges til forbrugerne i supermarkeder. Denne proces giver bønnerne deres brune glans.

Fordelene ved kaffe er gang på gang blevet bevist. De er fyldt med antioxidanter og farmakologisk aktive forbindelser såsom koffein og chlorogensyre.

Hovedingrediensen i grønne kaffebønner er chlorogensyre. Denne syre er stoffet, der er ansvarlig for det hurtige vægttab.

Desværre går det meste af syren tabt, når bønnerne ristes.

Af denne grund har ristede kaffebønner ikke den samme effekt som grønne kaffebønner.

Så hvordan virker grønne kaffebønner helt præcist?

Hovedingrediensen i grønne kaffebønner er chlorogensyre. Denne syre er stoffet, der er ansvarlig for det hurtige vægttab.

Det skal dog siges, at grønne kaffebønner også indeholder koffein. Adskillige undersøgelser gennem årene har vist, at koffein kan øge kroppens metabolisme mellem 3 til 11 %.

Nogle undersøgelser viser også, at chlorogensyre kan reducere kulhydratabsorbering i kroppen, hvilket fører til lavere blodsukker.

Hvis dette er sandt, er det lige så effektivt at indtage grønne kaffebønner som at følge en kulhydratfattig diæt.

Andre undersøgelser viser også, at chlorogensyre kan reducere den samlede kropsvægt hos dyr såsom rotter og mus.

En anden positiv effekt ved at indtage chlorogensyre er et bedre, mere stabilt niveau af kulhydrater og triglycerider. Disse niveauer er yderst vigtige at tage i betragtning, da en dårlig balance kan føre til hjerteanfald.

Hvad siger undersøgelserne?

Adskillige undersøgelser har vist, at grønne kaffebønner påvirker kroppen på en positiv måde. Disse undersøgelser består af en række kontrollerede forsøg.

Forsøget varede i 12 uger og omfattede mere end 30 overvægtige mennesker.

I løbet af forsøgsperioden blev deltagerne bedt om at lave drastisk om på deres spise- og motionsvaner. De blev delt op i 2 grupper. Den ene gruppe drak normal kaffe dagligt, mens den anden drak normal kaffe med 200mg grønne kaffebønner.

Gruppen, der drak normal kaffe med grønne kaffebønner tabte sig 5.4 kg, mens den anden gruppe kun tabte sig 1.7 kg.

Hos gruppen, der spiste grønne kaffebønner, blev fedtprocenten reduceret med 3.6 %. For den anden gruppe var tallet kun 0.7%.

Andre grønne kaffe studier

Universitetet i Scranton i Pennsylvania undersøgelse, præsenteret på et møde i American Chemical Society, involveret 16 overvægtige eller fede personer, som tog kapsler indeholdende grøn kaffe bean uddrag. Emnerne, der tog lave doser af ekstrakt supplement, højere doser af ekstrakt supplement og placebo over en periode på 22uger. Emnerne, der tog de grøn kaffe ekstrakt piller 30 minutter før et måltid tre gange om dagen.

Hele undersøgelsen, deltagerne ikke ændre deres spisevaner eller udøve regimer. Igennemsnit tabt undersøgelsens deltagere 17 pounds. Dette equaled kroppens samlede vægttab på omkring 10 procent. Hvad er endnu mere interessant er, at deltagerne også så en 16 procent fald i samlede kropsfedt. Dette er særligt lovende fordi emner gennemsnitlige daglige kalorieindtag var omkring 2.400 kalorier og de brændte et gennemsnit på 400 kalorier ved motion. Denne kalorieindhold niveau alene ville ikke resultere i den dramatiske vægttab, der blev observeret med suppleret kaffebønne ekstrakt.

Så hvilke stof i grønne kaffebønner gør dem sådan fedt forbrændingsanlæg? Forskerne forklarede, at de ikke mener det er koffein. Forskerne foreslår, at de gavnlige virkninger af grønne kaffebønner kan tilskrives deres chlorogenic syre. Men, chlorogenic syre ikke stede i Ristede kaffebønner, fordi det er brudt under ristning proces. Undersøgelsens ledende forsker påpeger også, at der var nogen negative bivirkninger iagttaget fra at tage den grønne kaffebønner uddrag kapsler.Betyder det, vi bør alle gå ud og købe grønne kaffebønner ekstrakt med forventning om, at vores overskydende vægt vil bare begynde at smelte ud? Ikke ligefrem. Når man ser på resultaterne af den nye forskning, er det nødvendigt, at vi undersøger de særlige træk ved undersøgelserne, selv. Vi må også se på hele kroppen af forskning snarere end fokusere på resultaterne af en enkelt undersøgelse, før vi kan drage konklusioner.

Selv om resultaterne af denne undersøgelse er temmelig banebrydende, er det vigtigt at bemærke, at denne undersøgelse har nogle begrænsninger. Studiet involverede kun 16 mennesker, og undersøgelsen, selv var kort. Derudover tog emner i denne undersøgelse kosttilskud, som ikke er det samme som forbruger hele fødevarer. Kosttilskud er ikke reguleret på samme måde, at mad er.

Forskning på grønne kaffebønner er stadig i sin vorden, men resultaterne af denne undersøgelse, især helt sikkert fortjener yderligere undersøgelse. Er behov for yderligere forskning, med væsentligt større grupper af deltagere, der er undersøgt for længere tid, før anbefalinger kan gøres til generelle offentlige.

Hvad er Grøn Kaffe?

AVA, mudder, sort te, tjære, vågne op juice. Uanset hvad vi kalder det, kunne få afos få uden mindst én kop kaffe under vores dag. Men mens vi alle kender de bryg øjenåbnende fordele, er der nye beviser for, at et uddrag af bønnerne kan have fedt-kæmpe potentiale.

Hvor det kommer fra: som navnet antyder, “grøn kaffe” er simpelthen uristet frø — aka bønner — fra Coffea, den plante, der giver os så mange af vores morgen brygger. Kaffe indeholder hundredvis af stoffer, hvoraf mange kan have sunde fordele.

Hvad det vil gøre for dig: grøn kaffebønne ekstrakt har fået en hel del buzz for nyligsom et vægttab supplement. Mange hjemmesider sælge grøn kaffe piller, og en større kaffe selskab er selv begyndt at sælge drikkevarer tilsat ekstrakt.

Virker det? “Der er nogle data i forskning til at støtte tanken om, at chlorogenic syrei grøn kaffebønne kan have en effekt på vægt og fedt tab,” sagde Lona Sandon,R.D., assisterende professor i klinisk ernæring på University of Texas Southwestern iDallas.

Kun et par studier, dog have været gjort i mennesker snarere end dyr. Her er et nærmere kig på resultaterne:

18 pounds mistede over fem måneder

En undersøgelse i Indien fundet at folk tager piller med grønne kaffebønner ekstrakt mistet et gennemsnit på 18 pounds — 10 procent i deres legeme last — over 22 uger. Den undersøgelse, offentliggjort i Diabetes, metabolisk syndrom og fedme, testet to doser af ekstrakt — 700 og 1.050 milligram per dag.

DR. OZ UNDERSØGELSE: 2 POUNDS TABT I 2 UGER

Hvis du er i tvivl, ring The Dr. Oz Show-seriens Medical Unit reagerede på brummermed sin egen undersøgelse. De omfattede flere mennesker i deres undersøgelse — 100 kvinder med eksperimentet kører to uger. Score-kvinder tager grøn kaffebønneekstrakt: 2 pounds mistet… kvinder tager inaktive piller: 1 pund tabt. Hvorfor så tæt? Alle deltagerne holdt en fødevare journal, som kan have gjort begge grupper “mereopmærksomme på deres kost.”

Foreslåede indtagelse: The Dr. Oz undersøgelse brugte 400 mg tre gange omdagen, hvilket er lidt mere end den høje dosis i den indiske undersøgelse.

Tilknyttede risici/kontrol: Selvom ingen bivirkninger blev bemærket med enten den indiske eller Dr. Oz undersøgelse, den langsigtede sikkerhed grønne kaffebønner ekstrakt er ukendt. Undersøgelserne, der også ser ikke på, om det er sikkert for folk med sygdomme som hjertesygdomme, eller dem at tage ordineret medicin.

“Den nederste linje her er bruge nogle sunde fornuft,” sagde Sandon.

Råd om indtagelse af grønne kaffebønner

  • Overdriv ikke. Mere er ikke altid bedre — tager kun det beløb, der er anført på flasken.
  • Kigge efter bivirkninger som hurtig hjerterytme, forhøjet blodtryk eller tegn på en allergisk reaktion. Ikke tage, hvis du er allergisk over for kaffe eller koffein.
  • Motion og spise sundt. Intet slår denne kombination til at miste vægt. Det er også nyttigt at holde en fødevare journal (nu tilgængelig som smartphone apps).

Grønne kaffebønner: Flere sundhedsfordele

Grønne kaffebønner kan have en positiv effekt på måden, hvorpå din krop absorberer og udnytter kulhydrater.

Chlorogensyre lader til at kunne reducere mængden af glukose, som kroppen optager, hvilket kan beskytte mod bl.a. diabetes samt forklare, hvorfor man taber sig så hurtigt.

Grønne kaffebønner kan også have en positiv effekt på dine blodårer, hvilket fører til bedre blodcirkulation og et stærkere hjerte.
Lavt blodtryk er blevet observeret hos folk, der normalt har et højt blodtryk, når de indtager 140-720 mg per dag.

Chlorogensyre fungerer også som en antioxidant.

Er der nogle bivirkninger?

Ud fra den begrænsede research, lader det til, at grønne kaffebønner er sikre at indtage.

Dog indeholder de stadig koffein, der kan føre til hurtig hjertebanken og angst, hvis man får for meget.

Hvis du betegner dig selv som overfølsom over for koffein, skal du være yderst forsigtig med mængden af grønne kaffebønner, du indtager. Chlorogensyren kan desuden føre til diarré.

Mange mennesker oplever allergiske reaktioner, så hvis du ved, at du er allergisk over for kaffe, så bør du også undgå grønne kaffebønner.

Gravide kvinder, ammende mødre og børn bør heller ikke indtage grønne kaffebønner.

Der findes ingen officielle retningslinjer for, hvor mange grønne kaffebønner man må spise. I den førnævnte undersøgelse brugte man 120-300 mg chlorogensyre.

Afhængig af mærket, kan koncentrationen af chlorogensyre variere fra 240-3000 mg per dag.

Det anbefales altid, at man følger instruktionerne på flasken. Indtag pillerne 30 minutter før spisetid over 30 dage.

Hvor køber jeg mine grønne kaffebønner?

Når du er på jagt efter grønne kaffebønner, skal du altid huske at købe dem fra en statsgodkendt kilde, så du ikke bliver snydt.

Efterspørgslen på grønne kaffebønner er steget gennem de seneste år, og derfor skal du passe ekstra godt på svindlere, der prøver at udnytte naive mennesker. Gå altid efter en sælger, der sælger mere end ét produkt på deres hjemmeside, og som har en officiel adresse og et telefonnummer.