Garcinia Cambogia: virker det?

Garcinia cambogia er en lille frugt, der er formet som et græskar og er på størrelse af ​​en appelsin. Den vokser normalt i Indien og regioner i Sydøstasien. Den er kendt over hele verden på grund af dens aktive ingrediens kaldet hydroxycitronsyre (HCA), som ifølge forskning har vist sig at have en positiv indvirkning på sund kost og vægttab. HCA findes i skindet af garcinia cambogia.

På grund af dens positive indvirkning på vægttab, bliver der i dag solgt et bredt udvalg af kostpiller i Danmark, der bruger den som hovedingrediens. Ideen om at bruge garcinia cambogia er attraktiv for mange mennesker, da der ikke er noget særligt behov for at ændre sin livsstil særlig meget for at tabe sig.

Før vi begynder at tale om hvordan garcinia cambogia kan bidrage til dit sund kost, sund kost ogvægttab, og om det rent faktisk virker, lad os lære lidt mere om frugten og dens egenskaber. Hvis du allerede er bekendt med garcinia cambogia, skal du blot klikke her og læse om fordelene ved vægttab.

Hvad er Garcinia Cambogia?

Garcinia cambogia ikke en ny opdagelse, da den er blevet brugt i de regioner, hvor den vokser i mange år. Det er imidlertid evnen til at bidrage til vægttab, der først blev bredt kendt for nogle år siden.

Garcinia cambogia er blevet mere kendt i USA efter omtale i sundhedsrelaterede talkshows og magasiner. Siden da er dens popularitet vokset over hele verden, og Danmark er ikke en undtagelse.

garcinia-cambogia

Garcinia cambogia blev kendt som et godt supplement til sund kost og vægttab, og siden da begyndte forskellige virksomheder at producere garcinia cambogia kosttilskud, der hævder at hjælpe folk med at tabe fedt, især i maveregionen.

Det er blevet meget populært blandt folk, der har kæmpet med deres vægt i mange år.

På trods af alle diskussionerne om dens positiv effekt har garcinia cambogia ligesom andre tilskud fået kritik. Nogle hævder, at garcinia cambogia kun virker, hvis du indarbejder det som en del af en sund kost, mens andre hævder, at der ikke er behov for at ændre sin livsstil. Så lad os se, hvordan garcinia cambogia kan bidrage til vægttab.

Garcinia cambogia og vægttab

Ifølge forskellige anmeldelser, der kan findes online, har garcinia cambogia modtaget forskellige tilbagemeldinger. Men de mest populære anmeldelser drøfter evnen til at fremskynde vægttab. Nedenfor kan du finde en liste over de mest almindelige positive garcinia cambogia effekter:

  • Reduceret appetit
  • Øget energi og koncentration
  • Bedre overordnet humør
  • Stabiliseret blodsukkerniveau
  • Lavere kolesterolniveau
  • Reducerede ledsmerter
  • Forbedret fordøjelse
  • Lyst til at være fysisk aktiv

Selvom disse virkninger kommer fra anmeldelser, har nogle af dem videnskabeligt bevis bag sig, hvilket beviser fordelene ved garcinia cambogia, når det kommer til vægttab.

Sund kost og vægttab

Ifølge Journal of Obesity kan garcinia cambogia muligvis hjælpe med vægttab. Denne forskning tyder på, at hydroxycitric acid virker ved at blokere et bestemt enzym kaldet adenosintrifosfat-citrat-lyase, som direkte bidrager til dannelsen af fedtceller.

I løbet af denne undersøgelse blev to grupper af mennesker sammenlignet. Den første gruppe tog daglig garcinia cambogia ekstrakt, og den anden gjorde det ikke. Ingen af deltagerne har foretaget ændringer i deres daglige vaner. Resultaterne viste, at der var mærkbare vægttabe. Selvom vægtforskellen var meget lille (i gennemsnit kun et par kilo).

Reduceret appetit

Tilsvarende er der foretaget andre undersøgelser, der dokumenterer garcinia cambogias evne til at reducere appetitten og generelt få dig til at føle sig mere mæt.

Ifølge undersøgelserne er der en mulighed for, at hydroxycitric acid, der findes i garcinia cambogia, øger produktionen af serotonin. Serotonin er en neurotransmitter, som bidrager til følelser af velvære og lykke. Sådanne følelser spiller en vigtig rolle i appetitundertrykkelse.

Reduceret appetit spiller en vigtig rolle for vægttab.

Blokerer fedtproduktion og reducerer mavefedt

En anden fordel ved garcinia cambogia er den indvirkning det har på fedt i blodet og produktion af nye fedtsyrer.

Undersøgelser viser, at garcinia cambogia kan nedsætte fedtindhold i blodet og reducere oxidativt stress i kroppen.

Det kan ogsåtil at reducere akkumuleringen af mavefedt, især for personer, der er overvægtige.

Stabiliserer blodsukker

Højt blodsukker giver større risiko for mange sygdomme, herunder diabetes. Der er beviser for, at garcinia cambogia kan hjælpe med at kontrollere dit blodsukkerniveau ved at forbedre, hvordan dine celler omdanner glukose/sukker til energi.

Garcinia cambogia kan forbedre dine vægttabsresultater, da det er i stand til at ændre, hvordan kulhydrater forbrændes i din krop. Dette sker ved hæmning af alfa-amylase-enzymer i bugspytkirtlen, der laver ændringer i fedtsyre og intestinal alfa-glucosidasesyntese.

Reducerer kolesterol

Nogle undersøgelser tyder også på, at garcinia cambogia kan forbedre kolesterolniveauet og reducere høje triglycerider. Garcinia cambogia kan også være med til at hjælpe med at hæve HDL også kendt som det “gode” kolesterol.

Du skal dog huske på, at du ikke skal tage det, hvis du allerede tager medicin, der påvirker kolesterol.

I en undersøgelse tog en gruppe moderat overvægtige personer en dosis på 2.800 mg garcinia cambogia dagligt i otte uger og forbedrede flere risikofaktorer for sygdom til positive tal. Nedenfor kan du finde resultaterne af undersøgelsen

  • Det samlede kolesterolniveau blev 6,3% lavere
  • LDL-kolesterolet eller de “dårlige” kolesteroltal blev reduceret med 12,3%
  • HDL-kolesterolniveauerne eller de “gode” kolesteroltal blev forbedret med 10,7%
  • Blodtriglycerider blev reduceret med 8,6%
  • Fedtmetabolitter blev udskilt 125-258% mere i urinen

Garcinia cambogia anses for at have evnen til at bremse eller endda blokere fedtproduktion i kroppen. Dette bidrager direkte til de to største sygdomsrisikofaktorer på en positiv måde: reducerer fedt i blodet, samt gør din risiko for vægtforøgelse lavere.

Andre fordele

Selvom disse undersøgelser blev foretaget på dyr, kan garcinia cambogia også have nogle anti-diabetes virkninger, såsom:

  • Reduceret insulinniveau
  • Reducreret leptinniveau
  • Reduceret inflammation
  • Forbedret overordnet blodsukkerkontrol

Udover de positive anti-diabetes-effekter har lignende undersøgelser vist, at garcinia cambogia kan forbedre dit fordøjelsessystem. Undersøgelserne tyder på, at det hjælper med at beskytte mod mavesår og reducere skader på indersiden af fordøjelseskanalen.

Men flere undersøgelser er påkrævet, så der kan træffes solide konklusioner.

Hvor kan du købe Garcinia Cambogia Pure

Generelt er det nemt at finde garcinia cambogia kosttilskud, da de findes i fødevarebutikker, apoteker og online.

Men før du køber garcinia cambogia kosttilskuddet, skal du sørge for kun at købe det fra en producent med et godt omdømme. Det er vigtigt at vælge en god producent, der tilbyder et garcinia cambogia tilskud, der indeholder 50-60% hydroxycitric acid.

slankepiller

Selvom de anbefalede doser varierer mellem forskellige mærker, er den anbefalede dosis af garcinia cambogia 500 mg, to til tre gange om dagen. For de bedste resultater bør det indtages 30-60 minutter før et måltid.

Husk, at du skal følge instruktionerne på etiketten. Vi anbefaler at købe hos WeightWorld, da deres Garcinia Cambogia Pure kosttilskud følger alle anbefalingerne for daglig brug, samt har mange positive anmeldelser fra folk, der allerede har brugt det.

Garcinia Cambogia Pure

Garcinia Cambogia Pure fra WeightWorld består af naturlige og rene ingredienser, der sikrer, at produktet er af høj kvalitet. Ved at vælge Garcinia Cambogia Pure får du fordel af:

garcinia-cambogia-pure-1
  • 100% eksotiske frugter
  • Optimal mængde af aktive ingredienser pr. portion
  • Reduceret appetit
  • Forbedret vægttab

Garcinia Cambogia Pure er også perfekt egnet til veganere og vegetarer på grund af dets naturlige plantebaserede ingredienser.

I hver kapsel finder du 500 mg ren Garcinia Cambogia ekstrakt, som er den anbefalede dosering pr. portion. Så det vil perfekt komplimentere din sund kost og dit motionsprogram. Det kan generelt forbedre effekten af dit vægttab.

Hver flaske garcinia cambogia leveres med 60 kapsler, som skal tages to gange om dagen, og derfor er der nok til en hel måned. Men på baggrund af videnskabelige undersøgelser er det bedst at tage garcinia cambogia i op til 12 uger eller 3 måneder i alt for at opnå de bedste resultater. Efter 3 måneder er det en god idé at tage et par ugers pause.

Garcinia cambogia bivirkninger og sikkerhed

De fleste, der har brugt disse kosttilskud, hævder, at de ikke har oplevet bivirkninger. Men der er nogle få, der hævder, at de har oplevet nogle mindre bivirkninger.

slankepiller

Nedenfor finder du listen over Garcinia Cambogia Pure bivirkninger, der kan forekomme:

  • træthed
  • udslæt på huden
  • tør mund
  • hovedpine
  • Mindre fordøjelsesproblemer

nden du begynder at bruge garcinia cambogia, bør du kontakte din læge – især hvis du falder ind under en eller flere af nedenstående kategorier på grund af mulige bivirkninger ved brug af andre lægemidler under graviditet og mere:

  • graviditet og amning
  • eksisterende tilfælde af lever- eller nyreskade
  • medicin, der tages for at kontrollere astma og allergi
  • diabetes-medicin og insulin
  • jerntilskud (normalt taget af personer med anæmi)
  • smertestillende medicin
  • medicin til at kontrollere psykiske lidelser som angst og depression
  • statin-lægemidler, der reducerer kolesterol
  • blodfortyndende lægemidler (som warfarin)

Hvis du falder ind under en eller flere kategorier ovenfor, skal du kontakte en professionel, før du tager et garcinia cambogia kosttilskud. Selvom du ikke falder ind under nogen af de nævnte kategorier, anbefales det stadig, at du konsulterer en professionel, før du tager et Garcinia Cambogia Pure kosttilskudt.

Læs mere om slankepiller og fedtbrænding piller.